marți, 22 decembrie 2009

De-a fir a păr...

De când mă ştiu am avut o părere proastă despre părul meu; nu se aşeza , nu avea volum, nu era suficient de des, nu creştea destul etc. etc. Din totdeauna părul ideal mi s-a părut cel al Monicăi Bârladeanu: lungimea perfectă, volumul perfect, culoarea perfectă, tunsoarea perfectă :). Cu ocazia Crăciunului am primit cadou o carte de care CHIAR aveam nevoie, deşi nu ştiam nici eu asta. O carte care mă face să-mi simt părul frumos şi unic. Sunt oameni cărora, pentru că sunt atenţi la nevoile şi problemele tale, le pasă şi ajung să îţi cunoască şi să îţi conştientizeze mai mult micile probleme decât eşti tu capabil să o faci. Mihaela este unul dintre ei :). Mi-a făcut un super-cadou, cartea Getei Voinea “De-a fir a păr”. Am citit-o într-o zi, şi după ce am aflat cum să-mi calculez forma feţei, şi faptul că PROBLEMELE MELE nu sunt doar ale mele şi nu sunt speciale, pentru că toate femeile se confruntă cu ele…m-am gândit…”Părul meu este frumos”.
Mi-am dat seama pentru a câta oara? Că nu contează lungimile, culorile, formele speciale…dacă nu ţi se potrivesc. Contează o igienă corespunzătoare, care nu se rezumă doar la spălarea părului, si felul cum îţi porţi părul.
Ce nu ştiam şi am aflat:
•că pieptănarea excesivă dăunează
•că spălatul des nu-ţi distruge părul ( cum mi-a spus mie o stilistă că dacă-mi mai spăl părul atât de des- la 2, 3 zile- o să rămân cu jumătate din el pe la 30 de ani).
•Că vârfurile rupte/despicate împiedică creşterea normală a părului,
•Că zilnic e normal să pierdem 50- 100 de fire de păr ( avem în jur de 100.000- 150.000),
•Că blondele ( naturale) au cel mai des păr???:)
•Roşcatele reprezintă proporţii foarte scăzute, în jur de 11% în Scoţia, 3% în Anglia şi 0,3% Germania.
•Wella a scos prima vopsea-crema
•…că am faţa în formă de diamant? ( nu auzisem de forma asta:)) etc.

Mulţumesc!
20 decembrie 2009

2 comentarii: