luni, 1 februarie 2010

hmmm...

În ultima perioadă am observat ceva foarte urât!
Mi se pare increibil cum îşi fac unii meseria. Am dat la Facultatea de Litere, specializarea Jurnalism din cu totul alte considerente; mi-a placut dintotdeauna să scriu, îmi place să citesc tot ce prind ( cărţi, ziare, reviste...afişe, pliante, broşuri:)), îmi place să ajut, să fiu activă, sa am convingeri, nu dintr-acelea limitate, să vorbesc, să am păreri etc. ( deşi, nu ştiu în ce măsură unele calităţi îţi sunt utile sau nu în alegerea unei specializări) ; mi-a plăcut evoluţia omului Floriana Jucan, ea fiind jurnalistă. Mi-am spus că este o meserie care îţi oferă perspective diferite asupra a cum îţi propui tu să trăieşti şi să îţi construieşti o carieră, care să nu te facă să abdici de la multe lucruri.
Astăzi se pune accent, în mod osetentativ, pe un discurs jurnalistic cât mai agresiv. Cei obedienţi nu au nicio şansă! Au convingeri deplasate, nu există decât oameni pro şi contra, decât cei care îi înjură pe alţii, sau cei care înjură pentru că sunt înjuraţi. Nu mi se pare normal să jigneşti, să arunci cu injurii, să desfiinţezi personalităţi, care şi-au marcat teritoriul profesional printr-o activitate impecabilă, doar pentru că nu aparţineţi de acelaşi trust. Prea multe scandaluri, prea mult circ. În viziunea mea competiţia se face altfel. Şi, culmea, eu încă îi consider, pe majoritatea dintre ei, nişte jurnalişti talentaţi, care s-au pierdut pentru un timp, s-au abătut o perioadă din traiectoria lor, pe care au început-o cu pasiunea că pot schimba mai mult decât doctrine politice, păreri încleştate în trecut şi îndoieli pentru un viitor care uneori apărea lugubru!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu